zondag 13 augustus 2017

Marktplaats, IKEA en kringloop

Eén van de leuke dingen van een in-en-om-het-huis vakantie is dat we soms opruim neigingen krijgen.
Spullen van vroeger nog eens bekeken en alhoewel er bij elke verhuizing een deel weggegooid werd konden er nu toch ook weer wat weg.

Markplaats


Tweedehands artikelen aanschaffen via sociale media of marktplaats, daarin is mijn vrouw best handig. Via marktplaats probeer ik ook wel eens wat van de overbodige huisraad te verkopen, wat niet altijd lukt. De laatste tijd is het al wel 2 maal gelukt.
Ik ben trouwens wel van de "oude stempel" en heb het liefst handje contantje en dat mensen de spullen zelf langskomen. Aan versturen doe ik liever niet. Een overboeking is immers ook zo weer te storneren en dan kunnen we fluiten naar onze centen.

Kringloop


Dan maken we het kringloopcentrum blij mee. Sommige dingen kopen we daar en pasgeleden heb ik bijvoorbeeld onze voorraad gekleurde koffiekopjes wat uitgebreid.


IKEA


Winkelen bij IKEA is vaak erg leuk maar aangezien je vaak terugkomt met meer spulletjes dan eigenlijk de bedoeling was. Als je niet te vaak gaat dan blijft het ook een klein feestje want kwalitatief zijn veel IKEA spullen goed. Natuurlijk heb je tussen de goedkoopste artikelen ook mindere kwaliteit tussen zitten, maar dat lijkt me logisch.

Het in elkaar zetten vind ik geen nadeel maar juist leuk! Ik ben niet superhandig maar dit lukt me nog wel.

Qua meubilair is alleen onze zitbank NIET van de IKEA. Alle stoelen, tafels, kasten en bedden dus wel.

Je zou kunnen zeggen dan we er wel fans van zijn :-)


2 opmerkingen:

  1. Hoi, een overboeking door een MP-koper kan niet gestorneerd worden. Dat kan alleen met een automatische incasso. Als je zelf een bedrag overmaakt op een verkeerd rekeningnummer ben je het in feite ook kwijt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo,
      aha dat wist ik niet. Merci, weer wat geleerd. :-)

      Verwijderen